آموزش کامل چگونگی اخذ ردیف پیمان برای سازمان تامین اجتماعی
چگونگی اخذ ردیف پیمان برای سازمان تامین اجتماعی و مدارک موردنیاز آن در این مقاله از موضوعات حسابداری و کارآفرینی تشریح داده شدهاند. اگر به عنوان یک پیمانکار فعالیت می کنید، لازم است برای پروژه های خود اقدام به اخذ کد ردیف پیمان نمایید. در این حالت کارفرمایان می توانند با وارد کردن کد کارگاه و کد پیمان در سایت تامین اجتماعی، به اطلاعات کامل کارکنان و پروژه دسترسی داشته باشند. همچنین این افراد قادرند امور بیمه خود را از این طریق انجام دهند.
ردیف پیمان برای سازمان تامین اجتماعی چیست؟
چگونگی اخذ ردیف پیمان برای سازمان تامین اجتماعی و چیستی آن را در این مقاله به شما آموزش می دهیم. یکی از کدهایی که لازم است موسسات و شرکت ها برای انجام امور بیمه خود آن را از تامین اجتماعی دریافت کنند، کد کارگاه نام دارد. ردیف پیمان، یک کد دیگر جدای از کد کارگاه مخصوص شرکت های پیمانکار است که برای آنها این کد را برای پروژه های پیمانکاری خود اخذ می نمایند. چنین کدی باعث می شود تا لیست افراد بیمه شده در آن پروژه برای سازمان تامین اجتماعی ارسال گردد. کدهای پیمان براساس محل خدمتی که شرکت ها و موسسات تعریف می کنند، ارائه شده و هرماه تمام افراد مشغول به کار در چنین جایی می بایست براساس ماده 38 قانون تامین اجتماعی، کد ردیف پیمان را به سازمان تامین اجتماعی ارسال نمایند.
مدارک اخذ کد ردیف پیمان
پیش از اینکه راجع به چگونگی اخذ ردیف پیمان برای سازمان تامین اجتماعی و مراحل آن صحبت کنیم، لازم است مدارک موردنیاز برای کارگاه های حقیقی و حقوقی را بدانید که عبارتند از:
مدارک کارگاه های حقیقی
کارفرمایان کارگاهها میبایست پس از 15 روز از تاسیس شرکت یا کارگاه، برای اخذ کد کارگاه به شعب بیمه تامین اجتماعی بروند. برای این کار مدارک لازم برای اثبات کارفرما بودن ارائه می شوند که عبارتند از:
- پروانه تاسیس یا بهره برداری.
- سند مالکیت، صلح نامه یا اجاره کارگاه.
- جواز کسب صنفی معتبر یا مجوز کار می توانید از مراجع ذیصلاح دریافت کنید.
- تایید اتحادیه و مجمع صنفی مرتبط با کارفرمایی و بهره برداری کارگاه.
همچنین برای کسانی که اولین بار است لیست بیمه تامین اجتماعی رد می کنند، این افراد باید مدارک دیگری نیز ارائه کنند. از جمله می توان به اصل و تصویر شناسنامه کلیه کارکنان به شعبه بیمه تامین اجتماعی اشاره نمود.
مدارک کارگاه های حقوقی
همچنین برای کارگاه های حقوقی می توان به مدارک زیر قبل از بررسی چگونگی اخذ ردیف پیمان برای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که عبارتند از:
- اساسنامه شرکت.
- نامه اعلام تاسیس شرکت.
- تصویری از سند مالکیت یا اجاره نامه محل شرکت.
- روزنامه رسمی کشور که در آن آگهی تاسیس شرکت موجود باشد.
مدارک پیمانکاران
این افراد می بایست اصل و کپی برابر اصل قرارداد را به همراه نامه از سمت واگذارنده قرارداد یا کارفرما ارائه کنند.
چگونگی اخذ ردیف پیمان برای سازمان تامین اجتماعی
حال در رابطه با چگونگی اخذ ردیف پیمان برای سازمان تامین اجتماعی می بایست به مراحل زیر اشاره کرد که عبارتند از:
- ابتدا لازم است مدارکی که در بخش قبل ذکر کردیم آماده شوند.
- حال می بایست پس از ثبت شرکت و کارگاه به نزدیک ترین شعبه تامین اجتماعی رفته و کدپیمانکاری خود را اخذ نمایید.
- با درخواست اولیه خود، کارشناس بیمه نسبت به راستی آزمایی تقاضا و اطلاعات شما اقدام می کند. حال لازم است به همراه مدارک خود برای تکمیل اطلاعات اقدام کنید.
- با دریافت کد کارگاهی از سازمان تامین اجتماعی، نسخه ای از قرارداد خود با کارفرما را به سازمان تامین اجتماعی می برید. به ازای هر قرارداد، یک کد اختصاصی برای آن درنظر گرفته می شود که همان ردیف پیمان می باشد.
شما کاربران می توانید همین حالا با مراجعه به بخش بلاگ سایت، برای مشاهده مطالب بیشتر در زمینه حسابرسی و مالیات اقدام کنید.
دیدگاهتان را بنویسید