مهارت های نرم چیست؟ + 4 مورد مهم آن
مهارت های نرم چیست؟ یکی از عواملی که می تواند در کنار دانش فنی، منجر به موفقیت شما شود، مهارت های فنی نام دارد. در این مقاله می خواهیم به معرفی چنین ترفندها و استعدادهایی بپردازیم و شما را با 4 مورد مهم آن برای مشاغلی همچون حسابرسی، مالیاتی و غیره آشنا کنیم.
آشنایی با مهارت های نرم
مهارت های نرم چیست؟ در دنیایی زندگی می کنیم که ارتباطات بیش از گذشته در جریان است و امروزه بسیاری از افراد تلاش می کنند از این طریق خود را پروموت کنند. با این حال نکته ای که وجود دارد آن است که بیشتر افراد نمی توانند در طول دهه های زندگی خود، این استعداد را پرورش داده و به خوبی از آن استفاده کنند. به همین خاطر ممکن است مسیر موفقیت آنها به درستی طی نشود.
با درک اهمیت این موضوع، اکنون باید بدانید اصلا مهارت های نرم چیست؟ به مجموعه مهارت هایی که غیرفنی بوده و غالبا برآمده از خود فرد، اخلاقیات، تعامل و احساسات اوست، Soft Skill یا مهارت نرم می گویند. این ترفندها می توانند شکل دهنده بخشی از ویژگی ها، عادات و نشانه های شخصیتی شما باشند که در محیط های کاری و اجتماعی به شدت نمایان خواهند بود. شما می توانید در هر حوزه ای چنین مهارت هایی را مشاهده کنید که در ادامه 5 مورد از مهم ترین آنها را بیان می کنیم.
4 تا از مهم ترین مهارت های نرم چیست؟
حال برای آنکه بهتر بتوانید بفهمید مهارت های نرم چیست؟، می خواهیم 4 مورد مهم آن را به خصوص در رشته های حسابداری و مالیاتی بیان کنیم. بدیهی است فراگیری چنین چیزی می تواند عملکرد شما را در تعامل با همکاران، کارفرمایان و انجام وظایف تان بهبود دهد:
- حل مسئله: حسابداری و امور مالیاتی به خصوص در سال های اولیه، پر از چالش هایی است که بعضا ممکن است تا به حال با آنها روبرو نشده باشید. به همین خاطر بهتر است مهارت حل مسئله را داشته باشید تا بتوانید چگونگی برخورد با چالش ها و یافتن راه حل آنها را بفهمید. این مهارت می تواند برای کارفرمایان در استخدام نیروی متخصص بسیار مهم باشد؛ چراکه می توانند سریعتر به پروژه ها رسیدگی کرده و آنچه مخاطب نیاز دارد را ارائه دهند. خلاقیت، پژوهش، مدیریت ریسک و عیب یابی از جمله مهارت های مرتبط به این مورد هستند.
- مهارت برقراری ارتباطات اجتماعی: بدیهی است که توانایی ارتباط برقرار کردن در موقعیت ها و شرایط مختلف، می توانند به شدت اهمیت داشته باشند. شما می توانید با تعامل صحیح، به راحتی اعتماد آنها را جلب کرده، وارد حریم خصوصی آنها نشوید و حتی در راستای برندسازی شرکت خود اقدام کنید. گوش دادن، مهارت مذاکره، حل تعارض، ارتباط غیرکلامی، اعتماد بنفس، همدلی و غیره از جمله مهارت های مرتبط به این مورد هستند.
- مدیریت فردی: در این حالت افراد می توانند با شناخت و تسلط کامل نسبت به ویژگی ها و مهارت هایی که دارد، آگاهانه به سمت اهداف خود حرکت کند. در نتیجه مدیریت فردی برای انضباط بخشیدن به فعالیت ها و برنامه های زندگی و هدایت به سمت مسیر صحیح الزامی است.
- سازگاری و انعطاف پذیری: اگر نمی دانید منظور از تطبیق پذیری در مهارت های نرم چیست؟ باید بگوییم نوعی مهارت است که می توانید به کمک آن، با تغییرات و شرایط جدید سازگار شوید. به عنوان مثال می توان به مهارت تمایز شخصیت ها از یکدیگر، آشنایی با افراد جدید، ارتقا دانش و غیره اشاره کرد.
دیدگاهتان را بنویسید