چرا رزومه نویسی مهم است؟ + 4 اصل مهم در آن
رزومه نویسی یکی از مهارت های فردی است که می تواند به شما کمک کند تا خود را برای فرصت های شغلی بهتر ارائه کنید. شما می توانید با تسلط بر نحوه نوشتن رزومه در هر شغلی که هستید، شانس استخدام خود را افزایش دهید. در ادامه با ما باشید تا به مفهوم این موضوع بپردازیم و با 4 اصل مهم و پایه برای انجام آن آشنا شویم.
اهمیت رزومه نویسی برای حسابداران چیست؟
حسابداری شغلی است که نیاز بازار کار برای آن به شدت بالا است. از سوی دیگر، تقریبا برای هر رده شغلی در این حوزه کاری، رقابت های بسیار زیادی وجود دارد. این موضوع باعث می شود تا تنها افرادی که رزومه نویسی خوبی داشته اند، بتوانند خود را از دیگران متمایز نمایند. رزومه یک نوع برگه تبلیغی براساس ویژگی های شما است که می توانید از آن برای ارائه اطلاعات از جانب خود به کارفرما استفاده کنید. این داکیومنت که می تواند به صورت یک برگه یا فایل PDF ارائه شود، اطلاعات اولیه و هویتی، توانایی ها، مهارت ها و نیز سابقه شما که مرتبط با آن رشته شغلی هستند را بیان می کنند. یک حسابدار علاوه بر مهارت های تخصصی نیازمند مهارت های نرم نیز است، رزومه نویسی یک مهارت نرم است.
آشنایی اهمیت رزومه نوشتن
اهمیت رزومه نویسی زمانی خود را نشان می دهد که می توانید به کمک آن، برای ایجاد یک تصویر ذهنی از خودتان در ذهن مخاطب اقدام کنید. این کار باعث می شود تا کارفرمایان بتوانند درک، توقع و شناخت درستی از شما، چه از نظر اخلاقی، روانشناسی و مهارت های فنی و تئوری داشته باشند. هرچقدر CV حسابداری با دقت بیشتری نگارش شود، احتمال آنکه کارفرما بتواند شما را برای ردیف شغلی مدنظر خود انتخاب کند، بیشتر است. این مهم ترین دلیل اهمیت رزومه نویسی در یک فضای رقابتی برای مشاغل حسابداری است. حال که با این موضوع آشنا شدید، می بایست راجع به اصول انجام چنین کاری، یکسری نکات مهم را بیان کنیم.
اصول مهم برای نگارش رزومه حسابداران
رزومه نویسی برای استخدام، معرفی و حتی تحصیل یا مهاجرت، نیازمند زمان و درنظر گرفتن یکسری اصول پایه است. برخی از فاکتورهای مهم در آموزش نوشتن رزومه حسابدار عبارتند از:
- محتوای رزومه: بسیار مهم است فردی که برای نگارش رزومه اقدام می کند، با محتوایی که باید در آن ارائه شود، آشنا باشد. مهم ترین اجزای یک رزومه حسابداری عبارتند از: اطلاعات هویتی، راه های ارتباطی شامل ایمیل، موبایل و آدرس لینکدین، تحصیلات، سوابق اخیر و فعالیت هایی که مرتبط با شغل هستند. در صورتی که سابقه ای ندارید، بر روی مهارت ها، دوره ها و آموزش هایی که شرکت کرده اید تمرکز نمایید. همچنین مهارت های نرم افزاری و فنی در حسابداری، افتخارات و دستاوردهای دوره تحصیل یا شغلی را ذکر کنید. در انتها نیز بهتر است کمی راجع به خودتان توضیحاتی را ارائه کنید که شامل اخلاق، علایق و اهداف شما از شغل مدنظر می باشند.
- خلاصه بودن: بسیار مهم است که رزومه شما تمیز، عاری از هرگونه پیچیدگی و در کمال سادگی ارائه شود. این یکی از ویژگی های مهم رزومه نویسی حرفه ای است. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید در نگاه اول، مخاطب را به خواندن محتوایتان ترغیب کنید. چراکه ذهن معمولا به اشکال ساده تر بیشتر جذب خواهد شد. با این حال، در عین خلاصه و ساده بودن، این مهارت شما است که چطور اطلاعات خود را ارائه کنید تا کارفرما بتواند از شما درک کاملی داشته باشد.
- درج دقیق اطلاعات: اگر یک نمونه رزومه حسابدار موفق را دیده باشید، اطلاعات در عین کوتاه بودن، کاملا روشن است. چراکه بسیار دقیق درج شده است. بهتر است حتما عنوان های شغلی، مدت زمان کار، نوع و نام شرکت و برند و تعهداتی که در آنجا داشته ای را بیان کنید.
- مرتبط بودن: کلیه اطلاعاتی که در رزومه بیان می شوند، باید مرتبط با موسسه ی هدف باشد. به همین خاطر است که پیشنهاد می شود برای برخی از موسسات، رزومه های اختصاصی و متفاوت نگارش شود.
نکات تکمیلی برای رزومه نویسی
- حتما در نوشتن رزومه صداقت را رعایت کنید.
- از ارسال رزومه به صورت فایل ورود یا اکسل جدا بپرهیزید و فایل رزومه را به صورت پی دی اف ارسال کنید.
- نوشتن دستاوردهای هر شغلی که داشته اید نکته مثبتی در رزومه شما خواهد بود.
- داشتن گواهی حسن انجام کار از شرکتهای قبلی به عنوان ضمیمه رزومه حتما مفید خواهد بود.
دیدگاهتان را بنویسید