مزایا و معایب کار حسابداری در شرکت های بزرگ چیست؟
مزایا و معایب کار حسابداری در شرکت های بزرگ در همه مجموعه ها یکسان نیست. با این حال برخی موارد به صورت مشترک وجود دارند که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. آشنایی با هرکدام از این موارد می تواند به شما کمک کند تا در جهت گیری آینده شغلی خود، مسیر درستی را انتخاب کنید.
مزایا و معایب کار حسابداری در شرکت های بزرگ
مزایا و معایب کار حسابداری در شرکت های بزرگ بسته به تیم، نوع کسب و کار و شیوه فعالیت آنها بسیار متفاوت است. حسابداری یکی از مشاغلی است که حتی در کارهای روزمره و شخصی نیز می توان از آن استفاده کرد. این مهارت شاخه های مختلفی دارد و شرکت های بزرگ نمی توانند اهمیت وجود آن را نادیده بگیرند. چه بخواهید برای امور مالیاتی خود، تکالیف آن را انجام دهید و گزارشی را تهیه کنید یا از روند خرید و فروش، بدهی ها و خسارات آگاه شوید، لازم است شغل حسابداری را در نظر بگیرید.
بررسی مزایای حسابداری در شرکت های بزرگ
برای معرفی مزایای کار حسابداری در شرکت های بزرگ به عنوان جوانب مثبت انجام این کار، می توان به چند نکته بسیار مهم اشاره کرد که عبارتند از:
- تقویت رزومه: اگر به عنوان فردی هستید که می خواهید دوره کارآموزی یا شغلی خود را در یک شرکت بزرگ بگذرانید، می توانید از این فرصت برای تقویت رزومه خود استفاده نمایید. وجود نام برند شرکت های بزرگ در رزومه شما کمک می کند تا بتوانید به سرعت در شرکت های بزرگ استخدام شوید. همچنین جالب است بدانید کارفرمایان تنها 6 ثانیه برای تصمیم گیری و بررسی اولیه رزومه شما در میان انبوه درخواست های ارسال شده وقت می گذارند و شما می توانید با به کاربردن عبارت های کلیدی، نام برند و مهارت ها، شانس استخدام خود را بیشتر کنید.
- امتیازات بیشتر: یکی دیگر از مواردی که باید در بخش مزایا و معایب کار حسابداری در شرکت های بزرگ عنوان کرد، امتیازات بیشتری است که می توانید با کارکردن در این مجموعه ها بدست آورید. بیمه های پزشکی و تکمیلی، مرخصی، حقوق و مزایای تعریف شده توسط اداره کار و موارد بیشتر از جمله این امتیازات هستند.
- امکان رشد پله ای: از موارد خوب دیگر، امکان رشد پله ای، افزایش امنیت شغلی و درآمد است. این کار با درک فرآیندها و ساختارهای درون سازمانی، تجربه و عملکرد شما رخ می دهد و می تواند با بیشتر شدن مزیت های شغلی شما همراه باشد.
بررسی معایب حسابداری در شرکت های بزرگ
در کنار جوانب مثبت این کار، می توان به برخی معایب کار حسابداری در شرکت های بزرگ نیز اشاره نمود که به شرح زیر می باشند:
- زمان، دقت و حوصله بالا: در کنار آنکه حسابداری یک شغل با حساب و کتاب و پر از فرمول های ریاضی است، حجم کارها در شرکت های بزرگ بالا می باشد. درنتیجه لازم است دقت، حوصله و زمان بیشتری برای آنها درنظر گرفته شوند.
- افزایش استرس: عموما بالا بودن میزان حجم کاری می تواند منجر به پیچیده تر شدن فرآیندها و افزایش استرس در حسابداران گردد.
- وظایف یکنواخت: با توجه به رده بندی مشاغل و تعریف وظایف هر بخش، کارکنان در شرکت های بزرگ همواره به یکسری وظایف خاص مشغول هستند. این ویژگی باعث می شود تا از فرصت پیشرفت و ارتقا دانش خود در سایر زمینه ها، باز بمانند.
- وابستگی بیشتر: بالا رفتن توقع کاری و وابستگی بیشتر به مزایا و امکانات سازمان های بزرگ، رفته رفته کار را سخت تر خواهد کرد. چراکه این موارد باعث می شوند تا نتوانید از سازمان های بزرگ جدا شده و یا تمایلی برای کار کردن در مجموعه های کوچکتر را نداشته باشید.
پرسش های متداول
برخی از پرسش های متداولی که ممکن است کاربران در رابطه با مزایا و معایب کار حسابداری در شرکت های بزرگ درنظر داشته باشند، عبارت است از:
- چرا حسابداری در شرکت های کوچک چالش بیشتری دارد؟
عموما حسابداران در این شرکت ها، به صورت فردی غالب امور مالی شرکت را پیش می برند. این موضوع باعث می شود تا در زمینه های مختلف، نیاز شرکت را برطرف کنند و با چالش های مختلفی روبرو شوند.
- در استخدام حسابداری در شرکت های بزرگ چه چالش هایی وجود دارد؟
جایگاه های شغلی در این شرکت ها، دارای وظایف خاصی هستند. به همین جهت، داوطلبان بسیار زیادی برای بدست آوردن آن تلاش می کنند. بهره مندی از یک رزومه قدرتمند در کنار سابقه کاری و تحصیلات، مهم ترین پیش نیازهای شما برای استخدام شغل حسابداری در شرکت ها خواهد بود.
- با توجه به مزایا و معایب کار حسابداری در شرکت های بزرگ، این مشاغل برای چه کسانی مناسب تر خواهد بود؟
پاسخ به این پرسش بسته به موقعیت فرد متفاوت است. افرادی که قصد تقویت رزومه، افزایش تجربه کاری و بهره مندی ازمزایای آن را دارند، می توانند از این فرصت ها استفاده نمایند.
اگر به کار در شرکتهای بزرگ علاقه دارید حتما یادداشت چگونه یک حسابداری حرفه ای بشویم؟ را بخوانید
دیدگاهتان را بنویسید